nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Tips Pengurusan Marah

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
uosɹǝdpǝɹıdxǝ
Anbu
Anbu


Posts : 362
Join date : 2009-10-25

PostSubject: Tips Pengurusan Marah   Tue Dec 01, 2009 9:49 pm

Cara yang terbaik untuk meredakan kemarahan adalah dengan mengambil wudhu' setiap kali perasaan itu datang. Di samping membaca ayatul Qursi, zikrullah, istighfar serta sentiasa mengingatkan diri bahawa kemarahan itu adalah dari api dan api itu adalah asal kejadian syaitan. Kita harus menutup pintu kemarahan kerana apabila kita marah syaitan akan berpesta dan itulah cara mudah untuk dia mempengaruhi kita. Bermakna orang yang sedang marah adalah dikuasai oleh syaitan. Bagi memadamkannya ia perlukan air. Air wudhu'lah yang harus kita gunakan bagi membanteras sikap mazmumah di dalam diri kita oleh sikap marah melampau.

Salah satu cara lagi ialah dengan membisikkan kepada diri sendiri dan katakan mengapa aku mesti marah ? Apa untungnya aku marah ?
Orang yang marah sebenamya mempamerkan kebodohannya . , jadi mulai hari ini, tanamkan sikap untukmenahan rasa marah dan cuba senyum dengan senyuman paling manis biarpun hati sedang mendidih dengan kemarahan.

Cubalah berjenaka dan anggap masalah itu cuma hiburan . Jangan begitu serius semasa bekerja(terlampau memikirkan kerja sehingga sukar memahami orang lain) kerana ini akan menyebabkan anda sering tertekan.. Dengan itu sikap yang sebegitu keras akan menekankan perasaan orang. Sekaligus menjauhkan orang lain dari kita dan itu akan mengundang tekanan dalam diri. Kurangkan aktiviti yang menekan minda , carilah perbualan yang positif dan jangan cuba berbual perkara yang negatif seperti mengumpat orang, menyebarkan fitnah dan lain-lain. Ini kerana berita-berita kosong akan menyakitkan minda dan jiwa seterusnya akan meletuskan rasa amarah yang teramat.


/*Kalau rasa tertekan dengan kerja, cubalah bertenang , rehatkan minda seketika dan cuba buat sesuatu contohnya melukis, menulis dan lain-laintapi jangan pula ambil kesempatan sehingga mengabaikan tugas kita yang sebenarnya.

Kalau tak boleh juga layan lah Http://Nostalgia.HeavenForum.Com/
Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Tue Dec 01, 2009 9:53 pm

nice info...leh jadikan pnduan ni...

sblm ni kalu aku tgh marah...aku suka diamkan diri..pastu g main bdminton ..hahaha

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Wed Dec 02, 2009 8:55 am

ain bila marah.....diam.......suasana sunyi................mulut muncung...........................pastu tdo........ mati
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
fareez87
Genin
Genin


Posts : 57
Join date : 2009-10-07
Age : 29
Location : Darul Peace

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Wed Dec 02, 2009 3:48 pm

aku kalau marah diam x pun men CS fire in d hole!!!.. marah
Back to top Go down
http://komuniti-sbdj.blogspot.com
Natsumi-Chan



Posts : 9
Join date : 2009-10-01

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Thu Dec 03, 2009 8:25 pm

hahaha.
nice info.
aku klu mrah.
senyum....senyum....
tido. adui
Back to top Go down
Redline360
Helper
Helper


Posts : 119
Join date : 2009-10-07

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Fri Dec 04, 2009 9:29 pm

Paling senang terus duduk...............

_________________
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Sat Dec 05, 2009 12:07 pm

ainD_Wunan wrote:
ain bila marah.....diam.......suasana sunyi................mulut muncung...........................pastu tdo........ mati

hahaa, ada juga mulut muncung tu.. tringt kt someone yg bile mrh mulut muncung juga.. hahaha

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Sat Dec 05, 2009 12:16 pm

heheheh...lau org pmpuan marah..mmg kna muncung2kan mulut ke..?whahaha

penah tgk seseorg muncungkan mulut masa marah...mmg comel sgt...
rasa smgt je nk pujuk ..hehehe

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Sat Dec 05, 2009 12:18 pm

hahahha. jgn dia muncung mulut ko muncungkan juga mulut ko sudah.. nnti lain lak jadinya.. wakakakak

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Sat Dec 05, 2009 12:21 pm

neofairy wrote:
hahahha. jgn dia muncung mulut ko muncungkan juga mulut ko sudah.. nnti lain lak jadinya.. wakakakak

wahahahah..lau jarak dekat ,dah lama mulut aku muncung juga...ahahahah

tp boleh dicuba bro...wakakak

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Sat Dec 05, 2009 12:23 pm

wahaahhah, jgn broo.. kalau nak cuba pastikan tiada mata2 skodeng dari belakang.. nnti tersebar di seluruh alam maya..

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Sat Dec 05, 2009 12:28 pm

wahahahaha...mesti broo...langkah pencegahan dah lama diambil...precaution action executed..whahahaha

cover line terbaekkkkkkkk punye

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Sun Dec 06, 2009 11:58 pm

hahahaahahah. ok broo.. aku tolong jaga line pon ok gak...

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Tips Pengurusan Marah   Today at 9:44 pm

Back to top Go down
 
Tips Pengurusan Marah
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Tips Merawat Aquascape
» Paranoia when requesting votes, and tips for getting votes :)
» PAIDVERTS!! BEST STABLE PTC 2014 + TIPS & STRATEGY
» [Tips] Cookie chuyển giao diện mobile sang desktop
» Recruiting Tips?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Info dan Tips :: Tips & Nasihat-
Jump to:  
Forum create on Forumotion | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum