nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Terimalah Seadanya....

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Terimalah Seadanya....   Thu Nov 26, 2009 11:27 am

Seorang lelaki dan kekasihnya bernikah dan acara pernikahannya sungguh megah. Semua kawan-kawan dan keluarga mereka hadir menyaksikan dan menikmati hari yang berbahagia tersebut. Suatu acara yang luar biasa dan sungguh mengesankan. Mempelai wanita begitu cantik dan anggun dalam gaun putihnya dan pengantin lelaki dengan tuxedo hitam yang gagah. Setiap pasang mata yang memandang setuju mengatakan bahawa mereka sungguh-sungguh saling mencintai dan sepadan.

Beberapa bulan kemudian, si isteri berkata kepada suaminya, "Abang,saya baru membaca sebuah artikel dlm majalah tentang bagaimana memperkuatkan hubungan dan tali pernikahan kita" katanya manja sambil menunjukkan majalah tersebut."Masing- masing kita akan mencatatkan hal-hal yang kurang kita sukai dari pasangan kita. Kemudian, kita akan membahas bagaimana kita mengubah hal-hal tersebut dan membuatkan perkahwinan kita bersama lebih bahagia... .."

Suaminya setuju dan mereka mula memikirkan hal-hal dari pasangannya yang tidak mereka sukai dan berjanji tidak akan tersinggung ketika pasangannya mencatat hal-hal yang kurang baik sebab hal tersebut untuk kebaikan mereka bersama. Malam itu mereka sepakat untuk berpisah tidur dan mencatat apa yang terlintas dalam benak mereka masing-masing.

Besok pagi ketika sarapan, mereka sedia membincangkannya. " Saya akan mulakan dulu ya", kata isteri. Ia lalu mengeluarkan senarainya. Banyak sekali yang ditulisnya, sekitar 3 muka surat.. Ketika ia mulai membacakan satu persatu hal yang tidak dia sukai dari suaminya, ia memperhatikan bahawa airmata suaminya mulai mengalir... .."Maafkan saya bang, apakah saya harus berhenti ?"
tanyanya."Oh. .tak apa, teruskanlah sayang... " jawab suaminya.

Dan si isteri terus membacakan semua yang tersenarai, lalu kembali melipat kertasnya dengan manis di atas meja dan berkata dengan bahagia"Sekarang giliran abang membacakan senarai yang abang tulis".Dengan suara perlahan suaminya berkata "Abang
tidak mencatat sesuatupun diatas kertas ini. Abang berfikir bahawa dirimu sudah sempurna, dan abang sekali-kali tidak ingin mengubah akan dirimu. Abang menyayangi dan menyintaimu kerana dirimu seadanya. Awak terlalu cantik dan baik bagi abang. Tidak satupun dari peribadimu yang tidak menyenangkanku, sayang... ."

Si isteri tersentak dan tersentuh hatinya oleh pernyataan dan ungkapan cinta serta isi hati suaminya.
Bahawa suaminya menerimanya apa adanya... Ia menunduk dan menangis.

Dalam hidup ini, banyak kali kita merasa dikecewakan, depressi, dan sakit hati. Sesungguhnya tak perlu menghabiskan waktu memikirkan hal-hal tersebut. Hidup ini penuh dengan keindahan,kesukacit aan dan pengharapan. Mengapa harus menghabiskan waktu memikirkan perkara yang buruk,mengecewakan dan menyakitkan jika kita boleh menemukan banyak hal-hal yang indah yang baik dan yang boleh kita terima di sekeliling kita? Kita akan menjadi orang yang berbahagia jika kita mampu melihat dan bersyukur untuk hal-hal yang baik dan mencuba melupakan yang buruk.

cool

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Thu Nov 26, 2009 7:05 pm

nangis3 hebat sungguh kasih suami tu.......terharu...
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Fri Nov 27, 2009 1:25 am

ciri2 si suami tu sprti
<<<<<<<<<<<<<<<<<<---------------------------

wakakakakaakkaa
Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Mon Nov 30, 2009 8:50 am



bole menjadi suami yg terbaekkkk...insyallah.... berharap
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Mon Nov 30, 2009 7:07 pm

hahahah ain jgn kata mcm tu..
malu siot hahahaha....
Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Mon Nov 30, 2009 8:08 pm

Quote :
hahahah ain jgn kata mcm tu..
malu siot hahahaha....


jom ramai2 sokong n support mie......

mie...bakal suami solehah....
mie...bakal suami idaman setiap wanita...
mie...bakal suami yang tak akan menghampakan.....
mie...bakal suami yang sentiasa bersedia menyayangi wanita yg sudi menerimanya...
mie...bakal suami terbaekkkkkkkkkk.......
mie...is forever calon menantu pilihan mak2 mertua kat Malaysia,Indonesia mahupun Brunei.....

sedih berharap Manja
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Mon Nov 30, 2009 8:26 pm

ainD_Wunan wrote:
Quote :
hahahah ain jgn kata mcm tu..
malu siot hahahaha....


jom ramai2 sokong n support mie......

mie...bakal suami solehah....
mie...bakal suami idaman setiap wanita...
mie...bakal suami yang tak akan menghampakan.....
mie...bakal suami yang sentiasa bersedia menyayangi wanita yg sudi menerimanya...
mie...bakal suami terbaekkkkkkkkkk.......
mie...is forever calon menantu pilihan mak2 mertua kat Malaysia,Indonesia mahupun Brunei.....

sedih berharap Manja

mie... calon Suami Mithali sempena Hari Suami Mithali sedunia...
mie...calon menantu kesayangan Mak Datin2..
mie.. pekeje "Kilang" terbaik....
mie.. pemenang kategori Suami Mithali Hnsem dan Macho abad 21...


ps : ain...suami pun leh jadi solehah ehh...wahahaha

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Mon Nov 30, 2009 9:51 pm

Quote :
ps : ain...suami pun leh jadi solehah ehh...wahahaha


bole....bila dia tulun kemas umah.....tulun cuci pinggan...tulun basuh kain dgn sidai kain....tulun masak....huhu....ku impikan suami yg solehah camnie.......sunan agak2 le ke jd suami solehah?...lau bole untungla N nant.....de org tolong dia kat dapur...huhu.... sedih
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Mon Nov 30, 2009 9:59 pm

ainD_Wunan wrote:
Quote :
ps : ain...suami pun leh jadi solehah ehh...wahahaha


bole....bila dia tulun kemas umah.....tulun cuci pinggan...tulun basuh kain dgn sidai kain....tulun masak....huhu....ku impikan suami yg solehah camnie.......sunan agak2 le ke jd suami solehah?...lau bole untungla N nant.....de org tolong dia kat dapur...huhu.... sedih

di sini ,sunan nk pnjam kata2 mantan PM kita, pakcik Lah...

"bekeje bersama sy..bukan bekeja utk sy "

* sunan applykan kata2 tu utk suma keje2 yg ain ckpkan...sunan akan bersama2 ngan isteri utk buat suma keje2 tu..sama2 membantu ,sama2 dibantu....sunan bekeje bersam2 dgn isteri.. " kerja bersama2 sy ,bukan kerja utk saya " .hehehe

insyallah , cita2 mnjadi suami solehah (mithali ) pasti juga mnjadi impian suma lelaki2 di nostalgia mahupun di luar sane..hehehe

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
uosɹǝdpǝɹıdxǝ
Anbu
Anbu


Posts : 362
Join date : 2009-10-25

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Mon Nov 30, 2009 11:05 pm

Manja
Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Sat Dec 05, 2009 12:35 pm

tiru edy..

Manja

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Terimalah Seadanya....   Today at 3:20 am

Back to top Go down
 
Terimalah Seadanya....
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» jogja lps seadanya

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Arena Celoteh :: Chitchat 24 Hours-
Jump to:  
Free forums hosting | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum