nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Apa makna “SETIA”?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Apa makna “SETIA”?   Mon Nov 09, 2009 2:02 am

Cinta?
Kenapa mesti bercinta kalau kita tak tahu menghargai cinta…

Saya ialah seorang lelaki yang sedang betul-betul kecewa sekarang ini kerana cinta, bayangkan, saya sanggup buat apa saja untuk memiliki hati dia, hinggakan sanggup lupakan kepentingan diri dan buang semua ego saya untuk cuba selamatkan hubungan saya dan dia, tapi at last ini balasan yang saya dapat… Dia tinggalkan saya untuk lelaki lain yang lebih berharta… Tapi tak mengapa, mungkin ini adalah ujian atau rahmat daripada tuhan untuk saya…

Kasih sayang dan percaya satu sama lain adalah satu perkara yang wajib ada dalam bercinta… Percayalah kalau tak ada 2 perkara ni, janganlah bercinta… Sebab kita akan kecewa akhirnya… Dan yang paling penting ialah “SETIA” pada dia, jangan terlintas sedikit pun perasaan untuk tinggalkan dia atas sebab2 yang remeh temeh…


Dalam hubungan yang kurang mesra, saya yakin kesabaran itu adalah penting untuk menjadikan hubungan yang lebih mesra.

Jadi untuk pasangan yang sedang hangat bercinta… Nasihat saya, setialah pada yang satu… Kerana kecewa dalam bercinta tu adalah satu perkara yang benar-benar menyeksakan… Janganlah bercinta andainya kita tak tahu makna setia terlebih dahulu, fikirkanlah perasaan orang yang ditinggalkan selepas kita bagi dia sepenuh harapan.
Back to top Go down
lilostiTch
Ninja 1
Ninja 1


Posts : 18
Join date : 2009-09-30

PostSubject: Re: Apa makna “SETIA”?   Mon Nov 09, 2009 10:28 pm

yup..rite.. Dong!
Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Apa makna “SETIA”?   Mon Nov 09, 2009 10:33 pm

tiba2 teringat lagu ni....penah alami sama cam mieru gak suatu masa dlu..amik masa utk lupakan tp bila dah lupakan ,tiada toleh kebelakang lagi .: byeeee

Jika Kau bercinta lagi
cintalah sepenuhnya
jika kau bercinta lagi
jagalah kau hatinya

engkau yang memilihnya
tanpa memikirkan tentang diriku
kini ku hanya dapat berdoa
agar berbahagia kau disampingnya

Jika Kau bercinta lagi
cintalah sepenuhnya
jika kau bercinta lagi
jagalah kau hatinya

aku tak dapat menghalang
engkau punya kemahuan sendiri
biarku hidup hanya mengenang
peristiwa yang tak dapat ku lupa

kini aku hanya dapat berdoa
agar berbahagia kau disampingnya
selamat tinggal
aku mengundurkan diri

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
lilostiTch
Ninja 1
Ninja 1


Posts : 18
Join date : 2009-09-30

PostSubject: Re: Apa makna “SETIA”?   Mon Nov 09, 2009 10:46 pm

xpe la..tu namenya tiada jodoh.. pale
tp jodoh yg bru kn sdg menanti.. Idea
Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Apa makna “SETIA”?   Mon Nov 09, 2009 10:52 pm

lilostiTch wrote:
xpe la..tu namenya tiada jodoh.. pale
tp jodoh yg bru kn sdg menanti.. Idea

insyallah..amin..

serasi bersama

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
pagipetang
Genin
Genin


Posts : 48
Join date : 2009-10-08

PostSubject: Re: Apa makna “SETIA”?   Tue Nov 10, 2009 5:11 am

warrrgghhh..panas2..jiwangnyaaa..
ahahaha
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Apa makna “SETIA”?   Today at 8:08 pm

Back to top Go down
 
Apa makna “SETIA”?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» [Guide] Roleplay menjadi Biker

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Info dan Tips :: Tentang Cinta-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum