nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sat Nov 07, 2009 12:41 pm

Apa ada di sebalik cara makan? Sebenarnya, bagaimana cara seseorang itu makan, maka begitulah juga rentak dan gaya cintanya….

Cuba perhatikan gaya pasangan dan buah hati anda makan! Masing-masing pasti ada gaya yang tersendiri. Ada yang makan dengan penuh kesopanan. Ada yang makan sambil bercakap sampai merecik-recik air liur... Hehreheh

Sebenarnya gaya makan seseorang itu sebenarnya boleh memberikan gambaran sikap sebenar seseorang itu.

Tapi nak perhati pun, janganlah lebih2 pulak. Jangan la sampai dia terperasan pula nanti.

6 gaya makan yang paling biasa dan apa yang boleh kita tafsirkan disebalik gaya makan tersebut ;

1. Makan dengan tenang dan sopan
Skema habis cara makan yang sebegini. Suapannya penuh hati-hati. Cara makan begini boleh membuatkan anda bosan. Geram pun ada gak.

Mana taknya, si dia seolah-olah lebih ‘minat’ dengan makanan itu berbanding dengan diri anda. Namun di sebalik sikap dingin si dia itu, ia menggambarkan juga bahawa dia sebenarnya seorang yang tegas dalam membuat keputusan.

Maka usah diragui lagi tentang kesetiaannya. Anda tetap satu di hatinya! Chewah!

2. Asyik belek2 makanan
Ada juga gaya makan seseorang itu lebih banyak pandang makanan daripada memandang anda! Macamlah makan tu sedap sangat. Perhatikan betul2 cara dia makan. Cukup teliti.

Misalnya kalau makan ikan, tulang-tulang ikan itu siap disusun di tepi pinggan. Teratur jer!

Tapi anda tak perlu risau sebenarnya, perbuatannya itu menandakan dia amat prihatin dalam setiap apa jua perkara yang dilakukan. Orang yang sebegini juga adalah sangat serius dalam perhubungannya. So, anda tak usahlah meragui cintanya!

3. Serius ketika makan
Kalau gaya makan dia okey saja, tak terlalu cepat atau terlalu lambat. Dan sesekali dia akan berbual dengan anda walaupun taklah kerap sangat. Bermakna anda masih lagi ‘wujud’ di depannya.

Kadangkala ketika dia mengunyah makanan, matanya asyik perhatikan anda saja, hingga kadangkala anda nak makan pun segan. Maka kalau begitulah keadaannya, alahai! Bertuahnya badan! Nampak sangat dia teramat sayang terhadap anda dan tak mahu anda ‘hilang’ sesaat pun dari pandangannya. huhu…

Gaya makan sebegini menunjukkan sikap pelindung yang amat jelas yang ada padanya terhadap diri anda.

4. Makan sambil borak
Syok sangat berbual dengan anda sampaikan nasi di dalam pinggan pun tak luak. Itu menggambarkan si dia seorang yang periang dan susah nak tengok dia marah.

Tapi, merajuk tu mungkin adalah. Selain itu, dia juga gemar berterus-terang kerana baginya itu adalah antara perkara utama untuk memastikan sesebuah perhubungan itu berjaya. Tapi awas, jangan buat dia marah... 'angin satu badan'lah pulak nanti!

5. Makan sambil kerap tengok jam
Tiap kali makan, selalu nak cepat, sedangkan masa masih panjang dan tak ada perkara yang nak ‘dikejar’ pun. Oppss jangan salah faham, bukan dia ada ‘date’ dengan gadis/jejaka lain, cuma itu dah memang tabiat dia.

Itu semua menunjukkan bahawa dia sebenarnya amat menitikberatkan soal masa. Tengok saja tiap kali berjanji. Mesti ‘on time’ dia sampai. So fahamilah dia. Dia seorang yang tak suka seseorang yang lembap.

6. Makan sambil merungut
Ada saja yang tak kena. Makanan tak sedaplah, kurang garamlah dan macam-macam lagi. Kadangkala tu, sakit juga hati anda dibuatnya.
Biasalah tu, dia kan jenis yang suka berterus-terang. Apa saja yang dirasakan tak puas hati akan diluahkan walaupun kadangkala ia merimaskan anda.

Tapi di sebalik sikapnya itu, ia menunjukkan bahawa dia teramat mengambil berat terhadap diri anda. Cuma awas, orang begini kuat cemburu.

Jadi, jangan gatal-gatal nak menjeling jejaka/gadis di meja sebelah walaupun sekadar untuk cuci mata. Nahas anda nanti!


yang penting, apa jua perkara yang anda perhatikan, anda mesti melihatnya dalam sudut yang positif... Cool3

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sat Nov 07, 2009 1:12 pm

Quote :
2. Asyik belek2 makanan
Ada juga gaya makan seseorang itu lebih banyak pandang makanan daripada memandang anda! Macamlah makan tu sedap sangat. Perhatikan betul2 cara dia makan. Cukup teliti.

Misalnya kalau makan ikan, tulang-tulang ikan itu siap disusun di tepi pinggan. Teratur jer!

Tapi anda tak perlu risau sebenarnya, perbuatannya itu menandakan dia amat prihatin dalam setiap apa jua perkara yang dilakukan. Orang yang sebegini juga adalah sangat serius dalam perhubungannya. So, anda tak usahlah meragui cintanya!

hehehe adakah aku sperti insan d atas?????????
wakakakkaa x pon...
Back to top Go down
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sat Nov 07, 2009 8:39 pm

dyla mcm tak tergolong dlm mana2 kumpulan di atas lar..kenape erk

_________________


I don't wish to be everything to everyone, but I would like to be something to someone.
We are not the same persons this year as last; nor are those we love. It is a happy chance if we, changing, continue to love a changed person.

Back to top Go down
Natsumi-Chan



Posts : 9
Join date : 2009-10-01

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 12:40 am

err. klu suma cmpur sket2 cmna? kacak
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 12:52 am

kalau aku dulu. makan suap menyuap gitu. wakaka.

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:21 am

suka belek2 makanan.....cari ape ntah pon tak tau....terkais2... Bingung
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:23 am

sunan mkn bersuap gak...adakah kami kategori berkongsi ksih sayang dan rasa yang sama..wahahahha berlagak

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:27 am

Quote :
sunan mkn bersuap gak...adakah kami kategori berkongsi ksih sayang dan rasa yang sama..wahahahha


huhu..ternyata sunan menjuarai takhta jejaka manja nostalgia... good
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:34 am

ainD_Wunan wrote:
Quote :
sunan mkn bersuap gak...adakah kami kategori berkongsi ksih sayang dan rasa yang sama..wahahahha


huhu..ternyata sunan menjuarai takhta jejaka manja nostalgia... good

kau menyuap diriku disuap...kau tersuap aku menyuap dirimu disuap.. kenyang

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:37 am

Quote :
kau menyuap diriku disuap...kau tersuap aku menyuap dirimu disuap..

pening patotla novel kiter tak siap2....sunan slalu buat wunan pening da.....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:38 am

erkk
lebih afdal suap menyuap selepas kahwin hohoho

_________________


I don't wish to be everything to everyone, but I would like to be something to someone.
We are not the same persons this year as last; nor are those we love. It is a happy chance if we, changing, continue to love a changed person.

Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:42 am

Quote :
erkk
lebih afdal suap menyuap selepas kahwin hohoho

btul3....(manatau dgn abg caliph nant.....hhehheh...suksess dyla suksesss) Huhu2
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:48 am

ainD_Wunan wrote:
Quote :
erkk
lebih afdal suap menyuap selepas kahwin hohoho

btul3....(manatau dgn abg caliph nant.....hhehheh...suksess dyla suksesss) Huhu2

waahhhhhhh
/me aminnnn

hahahahahaa
ye btul2 semua lbh afdal selepas kawen yaaa

_________________


I don't wish to be everything to everyone, but I would like to be something to someone.
We are not the same persons this year as last; nor are those we love. It is a happy chance if we, changing, continue to love a changed person.

Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:54 am

Quote :
waahhhhhhh
/me aminnnn

hahahahahaa
ye btul2 semua lbh afdal selepas kawen yaaa

amin...hehhe..tgok penampilan dyla pon da berubah..ayu gitu pakai baju kurung..sejuk mata memandang....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 2:54 am

ainD_Wunan wrote:
Quote :
sunan mkn bersuap gak...adakah kami kategori berkongsi ksih sayang dan rasa yang sama..wahahahha


huhu..ternyata sunan menjuarai takhta jejaka manja nostalgia... good

Yahh!! wan ialah jejaka manja, comel bestweh!

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 3:00 am

neofairy wrote:
ainD_Wunan wrote:
Quote :
sunan mkn bersuap gak...adakah kami kategori berkongsi ksih sayang dan rasa yang sama..wahahahha


huhu..ternyata sunan menjuarai takhta jejaka manja nostalgia... good

Yahh!! wan ialah jejaka manja, comel bestweh!

hahahaha...tp pairi tetap chan...CHANpion bestweh nostalgia bg kategori jejaka All-in-1 Terbaik....hahahhah berlagak


mkn bersuap ada hikmahnye...tanya pairi..dia lebih mengetahui.... Hehreheh

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 3:03 am

hahahahahaha.


wan la champion of the champion.
tgk avatar dia sudah, ada medal sangkut kat leher tu beb..
wakakaka.

kalau makan bersuap ni dapat mengeratkan hubungan batin anda.
jaga2 jgn biarkan ss naik.
tu je pesanku.

hahaha

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 3:05 am

ainD_Wunan wrote:
Quote :
waahhhhhhh
/me aminnnn

hahahahahaa
ye btul2 semua lbh afdal selepas kawen yaaa

amin...hehhe..tgok penampilan dyla pon da berubah..ayu gitu pakai baju kurung..sejuk mata memandang....

err hehe tu gmbr lama tuuu
tp mmg skang slalu pakai baju kurung
wahhh
dyla berubah lilahi taala tau
jgn korg sume slh anggap

_________________


I don't wish to be everything to everyone, but I would like to be something to someone.
We are not the same persons this year as last; nor are those we love. It is a happy chance if we, changing, continue to love a changed person.

Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 3:15 am




......mmg hangat la.....hangat sampai tak hengat...huhu......
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 3:18 am

neofairy wrote:
hahahahahaha.


wan la champion of the champion.
tgk avatar dia sudah, ada medal sangkut kat leher tu beb..
wakakaka.

kalau makan bersuap ni dapat mengeratkan hubungan batin anda.
jaga2 jgn biarkan ss naik.
tu je pesanku.

hahaha

hahahaha...ni bkn medal da..ni tali utk gantung papan iklan.. " taip afundi<>MACHO<>EFAIRI <> dan hantar ke 23232..undilah sekarangg..."

wahh begitu ye hikmah bersuap2 ni...pasni berpinggan2 la aku mkn..hahaha

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 10:02 pm

ohhh ku ingtkan medal jejaka paling ensem tadi.
wakakaka. baru nak order satu, ko da nafikan cancel balik la nak order..

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Sun Nov 08, 2009 10:16 pm

Quote :
err hehe tu gmbr lama tuuu
tp mmg skang slalu pakai baju kurung
wahhh
dyla berubah lilahi taala tau
jgn korg sume slh anggap


wah.... berharap ....bagus sgt dyla.....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Mon Nov 09, 2009 1:46 pm

go go dyla!!

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan   Today at 1:57 pm

Back to top Go down
 
Panduan Mengenali 'Si Dia' Melalui Cara Makan
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» All about Mangrove Jack
» Cara memasukan foto melalui upload Photobucket
» jual alat pemberi makan ikan otomatis yang di atur oleh timer
» Cara mudah merawat discus
» Cara membuat diy protein skimmer

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Arena Celoteh :: Chitchat 24 Hours-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Forumotion