nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
uosɹǝdpǝɹıdxǝ
Anbu
Anbu


Posts : 362
Join date : 2009-10-25

PostSubject: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 8:26 pm

Lelaki jujur tidak gemar kalau dia dicurigai. Dia juga tidak suka dikatakan sedang menyembunyikan sesuatu. Lelaki jujur biasanya cemerlang dalam pelajaran ataupun pekerjaan. Dia tidak punya masa untuk bermain sembunyi-sembunyi. Dia suka berterus terang dan dia mahu orang mempercayai kata-katanya. Kalau dia dicurigai dia boleh berasa amat kecewa dan boleh bertindak bodoh.

Misalnya, seorang suami yang memang tiada apa-apa skandal di luar, jika isterinya tidak habis-habis melemparkan kata-kata curiga, dia boleh bertindak betul seperti apa yang dikatakan oleh isterinya itu. Aku jujur pun isteri aku kata aku tak jujur. Baiklah aku tak payah jujur. Dikhuatiri kata-kata begini mula terdapat di dalam hatinya. Dia mungkin tidak bertindak songsang pada waktu terdekat, tetapi apabila titik hitam mula terbentuk di hatinya lambat laun, ia mungkin terjadi.

Begitu juga seorang lelaki jujur dalam kategori tunang ataupun teman. Orang jujur memang tidak patut dicurigai. Sebenarnya bukan orang jujur saja, siapa pun tidak suka jika dia dikatakan tidak baik, meskipun dia memang tidak baik. Jadi, cuba bayangkan perasaan seorang yang baik tetapi asyik dicurigai.

Persoalannya bagaimanakah hendak mengenali lelaki baik? Memang sukar namun kita perlu berpegang pada satu-satu prinsip untuk dijadikan panduan. Kita boleh kata tak semestinya begitu dan tak semestinya begini, tapi jika kita terus berkata begitu, kita tidak akan mencapai kesudahan. Kita akan menjadi seorang jurutikai dan tiba-tiba tanpa kita sedar dia sudah pun meninggalkan kita kerana tidak tahan dengan kerenah kita.

Oleh itu, jadikan apa yang akan saya paparkan di bawah ini sebagai panduan saja. Tidak semestinya betul, harus salah. Lelaki itu jujur jika:

1. Dia seorang yang cemerlang dalam usaha yang dilakukannya. Tidak semestinya betul tetapi kita boleh berpegang lelaki yang sibuk membina kecemerlangan diri memang tidak sempat untuk membina cinta-cinta palsu.
Mana mungkin seorang yang sibuk menguruskan perniagaan ataupun tekun melakukan kerjanya ataupun seorang pelajar yang sibuk menelaah ada masa untuk mempermainkan wanita.

2. Dia seorang yang kuat pengamalan agamanya. Tidak semestinya betul sebab orang yang kuat beribadah pun tidak terlepas daripada godaan syaitan, malah semakin besar serbannya semakin besar pula syaitannya. Namun, tentulah lebih ramai yang sempurna hasil kuat peribadahan agamanya berbanding yang ambil tidak peduli dengan agamanya.

3. Dia seorang yang amat mengambil berat tentang keluarganya. Seorang lelaki yang baik pasti seorang yang amat disenangi oleh seluruh ahli keluarganya.
Tumpuannya pada kerjaya, keluarga dan TUHAN.

Gabungan ketiga-tiga aspek ini menjadikan seseorang lelaki itu sempurna. Dia sudah tentu tidak punya masa untuk menjalin hubungan-hubungan luar biasa sebab kesibukannya bersama kerjaya, keluarga dan TUHAN.

Kerjaya menjadikannya seorang yang sibuk untuk mengejar matlamat, keluarga sandarannya untuk menjadi seorang penyayang dan bertanggungjawab. TUHAN pula menjadi pengharapannya demi kehidupan yang lebih baik dan sempurna serta kekal abadi. Apakah anda fikir seorang lelaki yang mempunyai tiga aspek begini masih patut dicurigai?

Ramai suri rumah akhirnya ditinggalkan kerana terlalu prasangka, menyangka yang bukan-bukan serta merangsang suami dengan tuduhan-tuduhan tidak berasas. Nasihat saya, berilah kepercayaan padu kepada suami anda selagi belum terbukti sesuatu. Selagi ia berlegar dalam pemikiran ia tidak perlu dilayan.

Selamat membina perhubungan intim dan jadilah orang yang ceria serta bahagia sepanjang hidup kita. Saling mempercayai lebih bagus daripada saling mencurigai.


PANDUAN MENGENALI LELAKI BAIK oleh Dr HM Tuah Iskandar
Post : 30 Jun 2009 (Kecinta : Kehausan Cinta)
> Preview <
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 8:54 pm

Kenapa mcm ada je sifat2 di atas dgn diri aku ni. wakakakaka

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 8:55 pm

hmmm btul kata mu itu efairi..mungkinkah kebetulan diri kita sama sperti sifat2 di atas..hahaah

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:03 pm

tu la wan.. aku tgh pelik ni. adakah kebetulan semua ni. wakaka

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
uosɹǝdpǝɹıdxǝ
Anbu
Anbu


Posts : 362
Join date : 2009-10-25

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:06 pm

a;ah.. tak perasaan pula macam korang...

/me pengsan bertubi2.. wakakakkakak
Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:08 pm

hahaha btul tu efairi...suratan atau kebetulan ni...

aku semakin pelik dgn diri ini....kebetulan sama seperti sifat2 diatas...bukan ku mahu jadi begini...tp suratan atau kebetulan mnjadikan aku mcm ni..

hahahha

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."





Last edited by Laksamana Sunan on Fri Oct 30, 2009 9:11 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:09 pm

expiredperson wrote:
a;ah.. tak perasaan pula macam korang...

/me pengsan bertubi2.. wakakakkakak

tak apa bro...kami pun xterperasan td kalu x membaca..

tiba2 rasa pelik kerana sifat2 tu ada pada kami berdua.. (aku dan efairi )

wkakakakaka

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:12 pm

wkakakakaak.

tol tu wan. terima kasih kepada ko edy.
sebab ko la kami tahu sifat2 kami yg selama ini kami x prasan.

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:18 pm

ya la efairi..berterima kasih pada edy ni...

baru ku perasan sifat2 tu mmg ada pada kami..sudah suratan tp kebtulan pula kami terperasan topik ni...

tnpa edy..kami hidup dlm ketidakperasanan sifat2 kami sperti di atas..

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:20 pm

ye. thx again edy.
ko telah mengbangkitkan alter terahsia kami selama ini.
well done!
copem the hidden hand da kecut perut ni.

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:23 pm

hmmm efairi...

perlukah ko mendedahkan penemuan ini di blog ko ? mesti hidden hand kecut ni....

"alter terakhir efairi dan wan ditemui "

ps :cuma cadangan tajuk sahaja..hahahahaah

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 9:29 pm

wakakakaak.
btol!!
akhirnya jawapan kepada persoalan yg kita cari selama ini sudah ketemu.
ko mesti tlg aku garap artikel terakhir aku ni.
dan aku akan tutup blog aku lepas artikel ini diterbitkan!!

waakakkakaka

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
uosɹǝdpǝɹıdxǝ
Anbu
Anbu


Posts : 362
Join date : 2009-10-25

PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Fri Oct 30, 2009 10:45 pm

"Alter Lost Your Mind"

isk isk.. ko memang lupa ingatan dah.. tu sebab aku buat artikel supaya korang ingat semula..

apa yang penting?!?!!?

"Siggy Berkumandang!!!"
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik   Today at 1:56 am

Back to top Go down
 
Tips!!! : Mengenal Lelaki Baik
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Tips Merawat Aquascape
» Paranoia when requesting votes, and tips for getting votes :)
» PAIDVERTS!! BEST STABLE PTC 2014 + TIPS & STRATEGY
» [Tips] Cookie chuyển giao diện mobile sang desktop
» Recruiting Tips?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Info dan Tips :: Tentang Cinta-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Forumotion