nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 cincin tunang dan kahwin

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
bridex
Helper
Helper


Posts : 151
Join date : 2009-10-07

PostSubject: cincin tunang dan kahwin   Thu Oct 22, 2009 4:24 pm

jom kwn2 ku kita tmbh knowledge.. aku pon selalu tertanya2 gak knp biler org tunang ke kawin ke mesti sarung cincin kat jari manis.. knp kan? sbb name nyer tu "jari manis" so tu psl ke cincin tu nmpk manis taruk kat situ ek? aku pon x ler pakai cincin.. tp sje suka2 nak tau.. Jom kiter terjah! hehe..



Korg ikut jer langkah2 ni wahai kgkwn ku.. ekeke.., Tuhan benar2 membuat keajaiban.. hehe..



1. Pertama, tunjukkan telapak tangan anda, jari tengah ditekuk (ala mcm di lipat tu) ke dalam


(lihat gambar kt bwh ek)





2. Kemudian, 4 jari yang lain pertemukan ujungnya.
3. Cubalah membuka ibu jari anda, ibu jari menwakili orang tua, ibu jari boleh dibuka kerana semua manusia mengalami sakit dan mati. Dengan demikian orang tua kita akan meninggalkan kita suatu hari nanti.


4. Tutup kembali ibu jari anda, kemudian buka jari telunjuk anda, jari telunjuk mewakili kakak dan adik anda, mereka memiliki keluarga sendiri, sehingga mereka juga akan meninggalkan kita.


5. sekarang tutup kembali jari telunjuk anda, buka jari kelingking, yang mewakili anak2. cepat atau lambat anak2 juga akan meninggalkan kita.


6. selanjutnya,­ tutup jari kelingking anda, bukalah jari manis anda tempat dimana kita menaruh cincin perkawinan anda, anda akan heran karena jari tersebut tidak akan bisa dibuka. Karena jari manis mewakili suami dan istri, selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain. Cinta suami isteri kekal abadi.


_________________


Daihatsu Mira L512 4WD

Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: cincin tunang dan kahwin   Thu Oct 22, 2009 11:06 pm

nice info bridex..
Back to top Go down
mysterious
Genin Senior
Genin Senior


Posts : 60
Join date : 2009-10-27

PostSubject: Re: cincin tunang dan kahwin   Wed Oct 28, 2009 6:22 pm

affraid nice......
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: cincin tunang dan kahwin   Today at 3:19 am

Back to top Go down
 
cincin tunang dan kahwin
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Arena Celoteh :: Chitchat 24 Hours-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum