nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Thu Oct 22, 2009 4:14 pm

TUMPAT - Belum lagi reda misteri kejadian sejadah berdiri di Kampung Tok Sangkut, Pasir Mas kelmarin, satu lagi kejadian sejadah berdiri berlaku di Sekolah Kebangsaan Bunuhan mengemparkan warga sekolah di sini, semalam.


Menurut seorang murid yang menyaksikan kejadian tersebut, Aniq Baharom,10, berkata, dia ke surau ini bersama beberapa lagi kawannya kira-kira jam 10.30 pagi.


Menurutnya, lagi pun ustazah ada berseloroh, mungkin di surau sekolah ini sejadahnya turut berdiri apabila surau di Sekolah Kebangsaan Tok Sangkut gempar berlaku kejadian misteri sejadah berdiri.


“Lalu saya dengan beberapa kawan yang lain ke surau tersebut. Saya buka pintu surau dan alangkah terkejutnya saya kerana tiga sejadah di surau ini berdiri,” katanya.


Menurutnya, satu sejadah berdiri di hadapan manakala dua lagi di belakang seolah-olah sedang bersolat jemaah dalam keadaan duduk.


Katanya, dia bersama Nor Aina Izati Darus, 10, meminta kawan lain memanggil guru dan ketika menunggu guru datang, dia cuba menolak sejadah yang berdiri tersebut.


“Bila saya tolak di bahagian atas sejadah itu seolah-olah menyerupai kepala orang, ia tidak jatuh tetapi balik ke kedudukan asal,” katanya.


Nor Aina berkata, sejadah yang berada di hadapan, berdiri agak tinggi dan kerana kami sangsi dengan kejadian ini, kami membetulkan kedudukan sejadah tersebut tetapi sebelum membetulkannya, kami sempat merakam gambar sejadah berdiri ini.


“Beberapa guru turut hadir menyaksikan kejadian sejadah berdiri ini dan adalah mustahil jika ia perbuatan manusia kerana sejadah ini kainnya lembut dan tidak mungkin ia dapat dibentuk menyerupai orang sedang bersolat,” katanya.


Selang 30 minit kejadian sejadah berdiri ini, tiba-tiba warga sekolah dikejutkan pula dengan kemunculan pelanggi terbalik walau pun dalam keadaan cuaca yang panas terik dan setelah pelangi terbalik lenyap, muncul pula kalimah Allah SWT yang ditulis terbalik di langit betul-betul berdekatan surau sekolah ini.


Sumber




Dah banyak tanda-tanda yang ditunjukkan kepada kita. Masanya kian hampir. Masih belum sedarkah?



Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segenap ufuk dan pada diri mereka sendiri, sehingga jelaslah bagi mereka bahwa al-Quran itu benar. Dan apakah Tuhanmu tidak cukup (bagi kamu) bahwa sesungguhnya Dia menyaksikan segala sesuatu.
( Fussilat 41: 53)


Sila baca artikel ini, Kalimah Allah di langit petanda awal kebangkitan Islam akhir zaman

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Thu Oct 22, 2009 10:53 pm

subhanallah..tapi klu sejadah je berdiri tp org x guna sejadah untuk solat xguna juga..
Back to top Go down
Dozen



Posts : 3
Join date : 2009-10-23

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Fri Oct 23, 2009 12:30 am

Budak2 skola tu wut prank k? Laughing
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Fri Oct 23, 2009 12:38 am

xtahu la budak2 tu prank ke apa. tapi kalau kalimah Allah di langit tu bukan prank la.

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Fri Oct 23, 2009 1:05 am

wafi ko de gambar kalimah Allah kt awan x??
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Fri Oct 23, 2009 1:07 am

kat blog aku banyak.

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Fri Oct 23, 2009 1:13 am

bkn yg tu..maksud aku yg yg citer skang ni..
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Fri Oct 23, 2009 1:05 pm

ohh, xde la sayuti. hehe. nnti kalau jumpa aku letak sini

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Morpheus_d_vai
Helper
Helper


Posts : 169
Join date : 2009-10-09
Location : tepi divaider

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Fri Oct 23, 2009 7:53 pm

takut plak aku rase...
masenye dah makin dekat...

_________________
TERUSKAN PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI...

WHY NOT GET PAID TO LEAVE A COMMENT?--->youthsays
Back to top Go down
http://rajalawakjenaka.blogspot.com
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Sat Oct 24, 2009 1:20 am

persiapkan diri masing2 untuk menghadapi hari itu....
Back to top Go down
mysterious
Genin Senior
Genin Senior


Posts : 60
Join date : 2009-10-27

PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Wed Oct 28, 2009 10:00 am

affraid laillahaillallah
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)   Today at 1:55 am

Back to top Go down
 
Sejadah berdiri, kalimah Allah di langit (New)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» As for my ego, I have none. I do not need an ego when I have Allah.

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Arena Celoteh :: Chitchat 24 Hours-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum