nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Melupakan Bekas Kekasih

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Melupakan Bekas Kekasih   Wed Oct 14, 2009 4:43 am



Mengapa hati ini begitu sukar untuk melupakan insan yang pernah bertakhta di hati, sedangkan sudah bertahun-tahun lamanya memutuskan hubungan cinta.Manisnya saat pertama kali mengenali hati si dia, apatah lagi mengenangkan kembali bibit-bibit cinta yang pernah diharungi bersama. Ketika itu, hidup ibarat tinggal di atas kayangan bersama si pari-pari dan sang putera raja. Indahnya sinaran mentari sehingga tidak dapat menjelaskan apa yang terungkai di hati.
Namun, semuanya sementara. Harapkan panas hingga ke petang rupanya hujan di tengahari. “Mengapa kenangan lalu masih menghantui fikiran” dan “Adakah si dia juga merasai apa yang aku rasakan ketika ini”. Adakah perkara ini seringkali menjadi persoalan difikiran anda?

Namanya seringkali menjadi ingatan walaupun sudah kita ada pengganti. Lebih parah, apabila kamu tidak dapat menerima cinta baru itu daripada insan lain, sedangkan kamu sudah berpisah bertahun-tahun lamanya.

Mungkinkah kamu belum bersedia menerima penggantinya, sehinggakan teman-teman lain dapat melihat dan merasakan perubahan sikap kamu itu?

Intim minggu ini berkongsi tip untuk melupakan bekas kekasih yang satu ketika dahulu dialah insan yang paling disanjungi. Berikut adalah beberapa tuntunan yang perlu dilakukan apabila hati kamu masih tidak aman.

Anda bersedia melupakannya bila…

Menghapus kenangan bersama si dia

Setiap perkara yang dilakukan akan membuatkan kamu mengingatinya kembali. Singkirkan dia daripada lamunan dirimu dan simpan foto-foto kamu berdua mahupun hadiah-hadiah pemberiannya di satu tempat yang lebih jauh dari jangkauan dan pandangan mata.

Jangan lupa padamkan nombor telefon bimbitnya daripada genggam kamu. Termasuklah juga khidmat pesanan ringkas (SMS) dan pesanan suara darinya.

Jangan menyeksa diri

Bila ada benda-benda atau sesuatu yang tidak dapat disingkirkan dari ingatan, mahu tidak mahu akan membuat kamu teringat kembali kepadanya. Misalnya lagu kenangan anda berdua disiarkan kembali dicorong radio, jangan sampai membuat kamu tergilakannya kembali dan berasa sedih meratapi nasib yang menimpa. Ia kerana, hal itu tidak kena pada tempatnya.

Si dia punya pengganti

Apabila mengetahui si dia sudah mempunyai pengganti, sememangnya wajar untuk kamu melahirkan perasaan cemburu. Perlu disedari, kamu terpaksa merasakan bahagia yang dicari telah lepas dari genggaman si dia dan sudah tiba masanya untuk kamu melakukan perkara yang sama.

Berhenti membandingkan

Sikap kamu yang suka membanding dengan teman lain sepatutnya disingkirkan. Jangan sesekali membandingkan sikap, perangai atau tingkah laku teman baru dengan bekas kekasih.

Hal ini terjadi apabila kamu belum bersedia untuk menjalinkan hubungan bersama, kamu akan menggunakan pelbagai macam alasan.

Kehidupan berbeza

Kebiasaannya, kamu akan menghabiskan cuti hujung minggu bersama, tetapi kini anda terpaksa keseorangan. Bagaimana saya dapat menjalani hari tersebut tanpa seseorang di sisi? Sebenarnya perasaan cemas tersebut akan hilang dengan sendirinya. Kamu harus menyedari bahawa sememangnya sudah ditakdirkan kamu hidup bersendirian dan harus menikmati hujung minggu dengan sebaik-baiknya.

Cara terbaik melupakan si dia:

* Ingat hal-hal yang buruk tentang dirinya

Pada umumnya, wanita cenderung mengingati setiap perkara yang dilakukan bekas kekasihnya. Untuk melupakannya, kamu harus mengingati setiap perkara buruk yang ada pada dirinya.

Misalnya, dia seringkali mengutuk diri kamu, membandingkan penampilan kamu dengan rakan-rakan, mengeluarkan suara yang tinggi atau tiada ketepatan masa.

* Rakan pendengar setia

Walaupun pelbagai langkah telah dilakukan untuk melupakan dirinya, namun ingatan terhadapnya sentiasa bermain difikiran. Luahkan masalah kamu itu kepada rakan-rakan yang boleh dipercayai dan jangan sesekali menyimpannya di dalam hati. Takut nanti anda pula yang merana. Dengan cara sebegitu, ia sedikit sebanyak dapat menghilangkan kehadiran si dia dari fikiran kamu.

* Cipta fantasi

Kita selalu memikirkan bahawa perpisahan itu tidak akan berlaku sekiranya pasangan memahami hati budi dan bertolak ansur. Masalahnya kini, kamu sudahpun memutuskan hubungan cinta dan tiada gunanya lagi untuk berbicara tentang diri si dia. Lebih baik kamu mencari pengganti dan ceritakan hal ini kepada teman-teman lain. Siapa tahu mereka mungkin mempunyai kenalan yang mirip seperti yang kamu gambarkan?

credit to kecinta aka penunggu
Back to top Go down

VVIP
VVIP


Posts : 65
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:08 am

erk... mieru paku aku lagi.. kecinta mr right punya laaa
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:13 am

nak lupa seseorang yg betul2 kita sayang, cinta mungkin sangat susah bagi sesetengah org, tapi kalau btol2 kita berazam dan sentiasa ingt Allah dan segalanya datang darinya Insya Allah kita dapat lakukan. Aku pernah mengalaminya, dan sekarang beransur-ansur lupakan dia. Ambil masa juga, tapi ia pasti akan menyesal tinggalkan kita jika kita sudah lakukan yang terbaik untuknya. dan jika dia mendapat seseorang yang lebih teruk dari kita, dia akan menyesal.

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down

VVIP
VVIP


Posts : 65
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:23 am

neofairy wrote:
nak lupa seseorang yg betul2 kita sayang, cinta mungkin sangat susah bagi sesetengah org, tapi kalau btol2 kita berazam dan sentiasa ingt Allah dan segalanya datang darinya Insya Allah kita dapat lakukan. Aku pernah mengalaminya, dan sekarang beransur-ansur lupakan dia. Ambil masa juga, tapi ia pasti akan menyesal tinggalkan kita jika kita sudah lakukan yang terbaik untuknya. dan jika dia mendapat seseorang yang lebih teruk dari kita, dia akan menyesal.

ini adalah penceramah bebas cinta..

untuk terus berhubung dengan encik penceramah bebas cinta ke
hotline : 0602-14565-efairy

atau melalui SMS..
hanya taipkan ON EFAIRY ke 32320

pendaftaran adalah percuma. setiap sms di kenakan bayaran percuma untuk 3 bulan berturut.

*kepada penggunaan berumur 16thn kebawah, sila minta kebenaran kepada ibubapa anda, untuk melanggan
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:26 am

vote penunggu for presiden cinta!!!!
Back to top Go down

VVIP
VVIP


Posts : 65
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:28 am

PiRaTe_KinG wrote:
vote penunggu for presiden cinta!!!!

salah tu pirate!.. vote for efairy!!!
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:31 am

penunggu gak terbaik!! vote penunggu!! penunggu legend bestweh!!
Back to top Go down

VVIP
VVIP


Posts : 65
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:34 am

PiRaTe_KinG wrote:
penunggu gak terbaik!! vote penunggu!! penunggu legend bestweh!!

weyy... salah tu.. ini boleh mendatangkan PRU-1 akan dimulakan..
wakakakakak tidakkkkkkkk!!

undilah parti efairy... <-- penceramah bebas cinta
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:39 am

edy..pasang poll skrang..sape yg layak menjadi penceramah bebas cinta..hahahahaa
Back to top Go down
Morpheus_d_vai
Helper
Helper


Posts : 169
Join date : 2009-10-09
Location : tepi divaider

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 3:19 am

aku nk vote edy!!
wakakakaka

_________________
TERUSKAN PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI...

WHY NOT GET PAID TO LEAVE A COMMENT?--->youthsays
Back to top Go down
http://rajalawakjenaka.blogspot.com

VVIP
VVIP


Posts : 65
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:49 pm

tidakkkkkkkkkkk!! vote for efairy. vote wan................!~~
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 2:52 pm

wakakakakaak. vote edy!!
jgn hiraukan propaganda beliau untuk vote untuk aku.
edy for president!!

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down

VVIP
VVIP


Posts : 65
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 3:16 pm

neofairy wrote:
wakakakakaak. vote edy!!
jgn hiraukan propaganda beliau untuk vote untuk aku.
edy for president!!

konspirasi nie!!~
Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 4:25 pm

1. Pastikan anda memadam segala jenis sumber – sumber yang dapat menghubungkan kembali kita dgn insan terbabit. Contohnya, mendelete lalu menspam beliau dari akaun myspace, friendster, facebook ataupun yahoo messenger anda.


2. Pastikan nombor telefon beliau didelete dari memori telefon anda atau jika anda takut beliau menghubungi anda ketika anda sudah mendeletekan nombor telefonnya, salinlah nombor telefon beliau atau tukarkan nama beliau daripada “Sayang” kepada “Jin” atau “Hantu” untuk menakutkan anda dari membalas atau menjawabnya.

3. Bakar semua surat-surat, kad ucapan atau gambarnya sebagai tanda anda mahu memadamkan dia dari memori anda 100%. Jika anda tidak sampai hati mahu melihat wajahnya terbakar, anda boleh masukkan kedalam beg plastik hitam lalu mengitarkan semula bahan – bahan tadi di dalam tong kitar semula. Pastikan anda memasukkan “sampah” ke dalam tempat yang betul(bahagian kertas). Dalam masa yang sama anda akan dilihat sebagai seorang yang sangat prihatin terhadap penjagaan alam sekitar. Baguskan?

4. Cepat – cepatlah cari yang baru. Ialah buat apa tunggu lagi sedangkan si dia mungkin sudah bahagia dengan yang pacar/cowok yang baru. Mahu lihat sajakah bro?

5. Penuhkan hari anda dengan aktiviti – aktiviti yang menyeronokkan bersama teman – teman anda. Contoh bermain badminton ,tenis,futsal, bowling, snuker, go-kart, berkelah, melancong atau apa saja. Bila penat atau letih anda akan mudah tidur dan ini menyebabkan anda tidak sempat untuk memikirkan si dia. Lama kelamaan si dia akan lupus dari ingatan anda. Kalau anda tetap tidak boleh tidur, telanlah ubat tidur 10 atau 20 biji untuk mengantukkan mata anda.
PASTIKAN ANDA MENDAPAT NASIHAT DOKTOR TERLEBIH DAHULU SEBELUM MELAKUKAN AKSI INI!!

6. Banyak – banyaklah berdoa kepada yang di atas sana agar ditenangkan hati dan dilapangkan fikiran. Hanya dia tempat kita memohon pertolongan. Mana tahu rajin berdoa silap – silap bukan saja dapat melupakan si dia tetapi diberi pula seorang insan yang baru untuk menyinari hidup anda.

Jadi, ini antara tips untuk melupakan bekas kekasih. Terpulanglah pada anda nak ikut ker tak petua – petua nih. Semoga Berjaya!!!

P/S : Jangan Salahkan Aku Jika Tips – Tips Yang Diberi Membuatkan Hidup Anda Makin Parah!!Haha!!

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 4:45 pm

penunggu wrote:
neofairy wrote:
wakakakakaak. vote edy!!
jgn hiraukan propaganda beliau untuk vote untuk aku.
edy for president!!

konspirasi nie!!~
inilah dinamakan the hidden SS.. bukan hidden hand! wakaka

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Posts : 88
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 4:53 pm

neofairy wrote:
penunggu wrote:
neofairy wrote:
wakakakakaak. vote edy!!
jgn hiraukan propaganda beliau untuk vote untuk aku.
edy for president!!

konspirasi nie!!~
inilah dinamakan the hidden SS.. bukan hidden hand! wakaka

ingatkan The Hidden Hand nie ada 3 yg hebat angkatannya.. rupanya2
ada yang lebih ganaz.. The Hidden SS.

wakakakakakak 99th 360'987'00 Degree 45°C 45X 75Y Coordinate (pangkat efairy dalam The Hidden SS)

aku mastermind je.. (wakakakakakakakaka)

_________________
testing
Back to top Go down
http://nostalgia.heavenforum.com
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 6:15 pm

giler la tinggi pangkat wafi dalam the hidden ss..saspek value terussss!!! wahahahahahahaha!!
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 6:31 pm

hahaha. aku sentiasa dipaku. tapi aku steaady je brooo.. wakakaka. pirate ialah penaung ss..

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Admin
Admin
Admin


Posts : 88
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 6:42 pm

neofairy wrote:
hahaha. aku sentiasa dipaku. tapi aku steaady je brooo.. wakakaka. pirate ialah penaung ss..

wey.. ok apa tu bor.. dari takda ss.. ko nak jadi gayboy ker?
wakakakakakak Hidup SS!!!~

_________________
testing
Back to top Go down
http://nostalgia.heavenforum.com
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 7:35 pm

wahhh!! mahu2.. saya mahu ss.. wakakaka.
xnak minat sama NormaN itu!!
hahahaha

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Thu Oct 15, 2009 10:42 pm

wasssssssuuuuuuppppppppppp wan hakim..wahahahaha
Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Sun Oct 18, 2009 9:39 am

ekekkekke...wan hakim....gabungan nama yg mantap.....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Sun Oct 18, 2009 11:48 am

wan love hakim.. wakakakaaka. ni ayat2 budak sekolah rendsh dulu la.. lawak2.

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Sun Oct 18, 2009 12:17 pm

wakakakak..lawak2..

(spamm sbb buntu dipaku bertubi2)

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Mon Oct 19, 2009 7:36 am

wan love hakim..pastu kira baper percent compatibility..hahahahaha..nostalgia borr.. Laughing Laughing
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Melupakan Bekas Kekasih   Today at 1:56 am

Back to top Go down
 
Melupakan Bekas Kekasih
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Protein Skimmer Bubble Magus Curve 7 bekas 99% (Sold)
» Jual Arwana Golden Red RTG 12-13 cm Kualitas Export, ada sertifikat dan chip
» Protein Skimmer Bubble Magus Seperti Baru (Sold)
» Kreatif : Cara mengubah TV antik menjadi Aquarium
» WTS Aquarium ex Arwana

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Info dan Tips :: Tentang Cinta-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum