nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 aPabila saHabaT jadi kEkaSih

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Sun Oct 11, 2009 6:49 pm

apabila sahabat jadi kekasih..


Bila kawan jadi kekasih
Kawan yang selama ini kamu kenali sudah bertahun-tahun lamanya, tiba-tiba membuatkan hati anda berdebar-debar dan jatuh cinta.

Adakah hubungan ini akan berjalan dengan lancar?

JIKA dahulu, kamu menganggap dirinya seorang sahabat sejati, sanggup berkongsi suka dan duka serta menjadi teman yang paling setia mendengar masalah anda, kini lain pula situasinya.



Apa yang berlaku kini ialah situasi yang dilalui kamu berdua tiba-tiba menjadi suatu kejutan besar bak dentuman gunung berapi yang memuntahkan laharnya. Kawan yang selama ini dimahkotakan sebagai teman biasa kini bertukar menjadi kekasih istimewa kamu.



Persoalannya, adakah hubungan kamu akan berjalan dengan lancar sekiranya bercinta dengan sahabat sendiri? Adakah dia juga merasakan hal yang sama seperti kamu? Dan adakah kamu harus menyatakan perasaan itu terhadapnya?

Begitulah yang akan berlaku sekiranya hati seorang sahabat seperti kamu mengalami perubahan cinta yang drastik setelah sekian lama berkawan biasa dengannya.



Apabila kamu dilamun cinta dengan teman biasa, perlu diteliti semua aspek peribadinya, sebelum sesuatu hubungan itu menjadi bertambah intim. Takut nanti, ‘yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran’.



Kata orang, bercinta dengan sahabat sendiri akan mencetuskan kekangan dalam sesebuah perhubungan. Sekiranya kamu khuatir persahabatan itu akan berakhir dengan saling benci-membenci, kamu harus mempertimbangkan aspek pro dan kontranya.



Pro

*Kamu harus menyukai seluruh peribadinya. Kamu juga perlu tahu bagaimana perubahan hatinya, apakah yang membuatkan dia bahagia sekiranya menjalin hubungan cinta dengan kamu dan apakah perkara yang perlu dihindari.



*Kamu sanggup melewati suka dan duka bersama, tidak kira apa juga rintangan yang dihadapi berbanding sewaktu menjalinkan hubungan persahabatan dahulu.



*Kamu mengenali ibu bapanya dan diterima baik oleh mereka. Yang pasti, kamu seharusnya mempunyai nilai-nilai positif yang membawa ke arah kebahagiaan kedua-dua belah pihak.



Kontra

*Memandangkan kamu berdua sudah mengenali perilaku masing-masing, maka tiada lagi hal-hal yang boleh membuatkan kamu perlu bertanya atau mencipta keterujaan. Ia mungkin menimbulkan rasa bosan jika anda masih mahu melakukannya.



*Anda meminati karakternya ketika bergelar sahabat. Tetapi tidak mustahil karakter itu boleh berubah setelah hubungan yang dibina bertukar menjadi kekasih.



*Malah sikap seperti cemburu dan syak wasangka yang melampau mungkin antara sikap yang tidak pernah anda sangka muncul pada si dia yang dahulunya hanya seorang teman biasa.



*Sebagai sahabat, hubungan kamu berdua dilihat bertambah baik, tetapi ia berubah setelah menjadi teman istimewa. Kamu akan kehilangan orang yang selalu menjadi pendengar yang baik.

Dan siapa yang akan menjadi pendengar setia apabila dia yang menjadi topik pembicaraan kamu?

Risiko bercinta dengan sahabat?

Daripada segi pro dan kontra yang telah disenaraikan, aspek kontra lebih berkemungkinan membawa kamu ke arah kehancuran sebuah persahabatan yang begitu indah.



Kamu merasakan telah mengenali hatinya dengan baik sebagai sahabat, tetapi sebagai kekasih segalanya akan berubah.



Sementara aspek lain pula, terdapat risiko yang harus kamu hadapi apabila berterus-terang mengenai perasaan. Jangan meluahkan perasaan ini kerana ia akan muncul sekiranya kamu cuba menahan dan menyembunyikannya.



Duduk dengan tenang, pertimbangkan aspek pro dan kontranya. Jangan lupa, risiko yang mungkin terjadi. Ingat, kamu tidak akan mengetahui sejauh manakah perasaannya terhadap kamu sekiranya kamu takut untuk cuba bertanya sendiri.



Apabila kamu berdua berjaya mengungkap perasaan cinta itu, mungkin pada awalnya ia akan menimbulkan sedikit kejanggalan, tetapi kesudahannya, ia akan berakhir dengan kegembiraan. Selamat mencuba

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Sun Oct 11, 2009 6:58 pm

kesimpulannya, carilah kekasih sebanyak mungkin. haha

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Sun Oct 11, 2009 7:25 pm

awek2..bkn peiry la klu x kait dgn awek..hehehehe..
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:00 am

kaki aweks rupa peiry nih...
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:06 am

peiry mmg cmtu wahahaha
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:09 am

ko pon bukan mcm gak ke pirate?
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:19 am

TAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK.........
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:21 am

aiseh, pirate cuba menafikannya...
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:26 am

pirate bese r kaki awek
pastu kna report dgn n1n1 hahahahaha

waaauuuwwww thread ni mengancam
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:37 am

kenapa thread nie mengancam plak dyla?
owwww, pernah mengalami benda mcm nie ke?
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:50 am

heheheheheehehe
ntahlah
yekot ;p
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:53 am

aiseh, ngn sapa lah agaknya erk?
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:55 am

isk2 tu rasie r hehehe
dlu pena gak couple dgn sahabat baik
tp tak kekal lama sbb susah jugak nk tuka environment
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:57 am

susah nak tukar environment???
mcm mna mksd dyla tue?
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 4:58 am

yela sblm ni hu ha hu ha sbgai sahabat
tp bila da jd kekasih,rasa len r
dyla yg takleh trima
so putus di tgh jln r
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 5:02 am

adeh, begitu rupanya...
so, skunk masih kawan lagi lah?
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 5:07 am

haah skang masih kawan r
kwn bek
cuma die mash mgharap la isk2
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 5:10 am

kalo dah jumpa jenis yg setia tue, tak baik biarkan dia hampa...
susah nak cari jenis mcm tue..
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 5:12 am

isk2 bkn takmo tp ade sbb gak
psal masa depan
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 5:13 am

aiseh, masa depan???
dyla tkut apa sebenarnya?
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 5:16 am

hahaha sng cte gini lah..
kalo nk pilih calon msti yg mak ayah suka kn
ayah dyla tu..susah sket r..
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 5:26 am

owh,bos besar lh mslhnye erk...
ish, sapa lah tak takut tgok ayah dyla tue...
tgok misai pon dah takut...
hehehe...
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 8:49 pm

hehehe tu r psal isk2
die mn kasi dyla ade pakwe isk2
slalu ade pakwe pon snyp2 je
Back to top Go down
Scha



Posts : 5
Join date : 2009-10-12

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 9:01 pm

scha pon sekarang bercinta dgn kawan baik. mr right for scha. fairy.
Back to top Go down
noname
Moderator
Moderator


Posts : 55
Join date : 2009-10-02

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Mon Oct 12, 2009 11:58 pm

bila sahabat menjadi kekasih, maka jadikan ia kekasih menjadi isteri...bila kekasih menjadi isteri, maka jadikan lah ia isteri menjadi ibu....tenang jiwaku....
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Tue Oct 13, 2009 2:07 am

ayat acik mg terbaik la..ingatkan dia ni ngarot je pandai..wahahahaha
Back to top Go down
Morpheus_d_vai
Helper
Helper


Posts : 169
Join date : 2009-10-09
Location : tepi divaider

PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Tue Oct 13, 2009 2:47 am

best la ayt ko acik..pnjm bleh...hehe....

_________________
TERUSKAN PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI...

WHY NOT GET PAID TO LEAVE A COMMENT?--->youthsays
Back to top Go down
http://rajalawakjenaka.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: aPabila saHabaT jadi kEkaSih   Today at 2:01 am

Back to top Go down
 
aPabila saHabaT jadi kEkaSih
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Syarat jadi sponsor
» Kreatif : Cara mengubah TV antik menjadi Aquarium
» Jual skimmer Bubble king & Wm sicce ga jadi pake baru 100% (Available)
» menjawab pertanyaan tentang apakah ikan air laut bisa di transisi menjadi air tawar???

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Info dan Tips :: Tentang Cinta-
Jump to:  
Private forum on Forumotion | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum