nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Hukum Isteri Meleteri Suami..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 12:52 pm

Renung-renungkan dan selamat beramal…

" Abang ni balik je kerja, tak nak langsung tolong saya siapkan kerja rumah. Baca suratkhabar, menghadap TV, itu jelah yang awak tahu. Kitakan sama-sama bekerja bang. Saya pun penat macam abang juga.Sekurang- kurangnya buatlah air kopi sendiri, bukannya susah pun. Tukarkan lampin anak ke, ringan sikit kerja saya ni. Nak masak lagi. Abang juga yang nak makan nanti... pot.. pet.. pot.. pet..... " leter Ina kepada suaminya sejurus kembali dari pejabat masing-masing.

Kalaulah Ina tahu, betapa besar hukuman serta dosanya meleteri suami sendiri,sudah tentu dia tidak akan mengulangi perbuatannya itu. Lebih-lebih lagi, sekiranya Ina menghayati ganjaran pahala yang tidak ternilai kerana berbakti kepada suaminya. Dia tidak akan merasa susah mahupunpenat dalam melaksanakan tanggungjawabnya sebagai isteri dan ibu.

Dewasa ini boleh dikatakan fenomena isteri meleteri suami atau dalam kata lain tidak menghormati suami. Bagaikan sudah menjadi satu perkara lumrah bagi kebanyakkan pasangan, tanpa sedikitpun merasa bersalah melayani mereka seperti adik lelaki sahaja lagaknya.

Apa yang lebih mendukacitakan, apabila ada di kalangan isteri yang menyifatkan menjaga peribadinya dengan bersikap sopan terhadap suami sebagai ketinggalan zaman.

Keadaan ini juga akan menjadi model yang tidak baik kepada anak-anak yang mungkin diwarisi dari satu generasi ke satu generasi lain sehingga akhirnya menjadi satu budaya yang negatif.

Banyak nas al-Quran, terutamanya hadis Nabi yang membincangkan tentang kewajipan isteri mentaati suami, selagi tidak diminta melakukan perbuatan maksiat.

Sabda Rasulullah s. a. w. yang bermaksud: " Jika sekiranya aku berhak menyuruh seseorang supaya sujud kepada seseorang yang lain, nescaya aku menyuruh para isteri sujud kepada suaminya. " Hadis tersebut menerangkan betapa kepatuhan isteri terhadap suami amat diutamakan demi kebaikan sesebuah institusi keluarga, sesuai kedudukannya sebagai pemimpin rumah tangga.

Demikian juga halnya ketika junjungan besar Nabi Muhammad s. a. w. mikraj kelangit. Baginda telah dipersaksikan dengan neraka dan penghuninya yang kebanyakkannya terdiri daripada kaum wanita.

Ali Karramallahu Wajhah berkata: " Aku masuk ke rumah Nabi beserta Fatimah,aku mendapati baginda sedang menangis tersedu-sedan ." Aku bertanya, " Ya Rasulullah, apa yang! membuat anda menangis? "

Baginda menjawab, " Ya Ali, pada malam aku diangkat ke langit, aku melihat kaum perempuan daripada umat ku disiksa di neraka dengan bermacam-macam seksaan. Lalu aku menangis kerana begitu berat seksaan mereka yang aku lihat. "


MENGHERDIK

Baginda antara lain melihat perempuan yang digantungkan dengan lidahnya, sedangkan air panas dituangkan ke dalam tenggoroknya kerana ia telah menyakitidan menyumpah-nyumpah suaminya.

Ada isteri yang tergamak bercakap kasar malah mengherdik suaminya kerana tidak mendapat apa yang diminta seperti barang kemas, perabot rumah berupa set sofa dan TV rata 29 inci yang menjadi trend semasa.

Lebih buruk lagi perangai si isteri apabila membanding-bandingk an suami dengan jiran tetangga yang mampu menyediakan barangan terbabit, sekali gus dilabelkan sebagai suami mithali. Bukan tidak boleh sama sekali meminta sesuatu daripada suami tetapi janganlah menggesa mereka menuruti kemahuan anda sehingga membebankan dirinya.

Sebaliknya, isteri patut bersyukur kerana berpeluang meraih keredhaan Allah.

Nabi Muhammad s. a. w. bersabda, " Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada seorang isteri yang tidak bersyukur kepada suaminya. "

Hal ini biasa terjadi kepada suami yang miskin, manakala isterinya pula tergolong dalam orang-orang berada, yang suka mengungkit-ungkit mengenai hartanya, apatah lagi yang telah dinafkahkan kepada suaminya.

Mungkin ia agak sukar untuk dipenuhi apatah lagi bagi isteri yang bekerja,namun percayalah, ia bukan sahaja akan menjadi perkara biasa tetapi juga ringandan lancar, jika kita menganggapnya sebagai ibadah dan juga satu jihad.

Marilah kita sama-sama merenungi kisah anakanda kesayangan Nabi Muhammad s. a.w. iaitu Fatimah Az-Zahra yang melaksanakan rutin hariannya sebagai seorang suri rumahtangga secara sendirian tanpa pembantu. Fatimah pada suatu hari telah meminta suaminya, Ali pergi menemui Rasulullah s. a. w. dan meminta jasa baik baginda untuk menyerahkan seorang wanita tawanan perang sebagai pembantu rumah.

Rasulullah bagaimanapun tidak dapat memperkenankan permintaan puterinya kerana semua harta rampasan perang termasuk wanita-wanita itu bukan menjadi milik baginda, tetapi milik negara Islam dan kaum Muslimin seluruhnya.

Baginda tidak dapat memberikan sesuatu yang bukan menjadi miliknya.

Permintaan Fatimah itu membimbangkan baginda, bukan kerana tugas berat yang sedang dipikul oleh puterinya itu tetapi disebabkan oleh bayangan keluh kesah seorang isteri yang tertekan akibat tugas-tugas yang perlu dibereskannya.

Pada sebelah malamnya, baginda telah mengunjungi rumah Fatimah dan menyatakan kepadanya: " Apakah kamu berdua (Fatimah dan Ali) suka kepada satu pemberian yang akan ku berikan ini, sedangkan ia lebih baik daripada apa yang kamu minta siang hari tadi? "

Fatimah amat sukacita mendengarkan tawaran tersebut sekalipun dia tidak mengetahui apa bentuknya. Rasulullah menyatakan kepada Fatimah bahawa hendaklah dia membaca Subhanallah, Alhamdulillah dan Allahu Akbar, masing-masing sebanyak 33 kali setiap kali sebelum tidurnya.

Semenjak itu, wirid yang diajarkan oleh Rasulullah telah menjadi amalan anak dan menantunya. Hasilnya, Fatimah mendapati dia tidak lagi menjadi keluh kesah dalam menghadapi apa jua kerja-kerja sehariannya yang berat, malah merasa cukup bahagia melakukannya.

Baginya, segala tugasan yang disempurnakannya sebagai seorang suri rumah merupakan satu amalan yang solehah. Dengan taufik Allah, sesungguhnya walauseberat mana sekalipun tugasan yang menanti di rumah, tidak akan memenatkan selagi steri tidak meletakkan dirinya seolah-olah sama taraf dengan suami, walau setinggi mana sekalipun darjatnya.

Kepada para suami, kita sama-sama maklum, dalam zaman moden yang serba mencabar ini terutamanya di bandar-bandar besar, kita tidak dapat mengelak kos sara hidup yang tinggi sekaligus memerlukan kedua-dua suami isteri keluar bekerja.

Si isteri telah melakukan pengorbanan mencari rezeki tambahan untuk menyara keluarga yang sepatutnya menjadi tanggungjawab suami. Jadi sudi apalah kiranya sang suami bersama-sama meringankan tugas si isteri seadanya. Bukankah Rasulullahs. a. w. telah berpesan supaya para suami berbuat baik kepada isteri mereka.Jikalau isteri taat kepada kalian, janganlah pula menyusahkan mereka.

Nabi Muhammad s. a. w. bersabda yang ertinya: " Orang-orang yang terbaik daripada kamu sekalian adalah yang lebih baik dalam mempergauli keluarganya dan saya adalah yang terbaik dalam mempergauli keluargaku. "

Bagi kaum wanita & lelaki yg sudah berumah-tangga, marilah kitasama-sama belajar saling tolong-menolong meringankan beban pasangan kita.

Semoga kisah tadi membawa menfaat bagi kita semua... insya'Allah. .

SIKAP ISTERI tidak menghormati SUAMI adalah GEJALA SOSIAL MUSLIM sekarang. Ia dilakukan kerana berfikir bahawa SUAMI mesti buat seperti ISTERI dalam RUMAHTANGGA.

TABIAT-ISTERI suka meleteri suami dan TABIAT-SUAMI yang suka meletakkan semua tanggungjawab rumahtangga ke atas bahu isteri semata-mata; mestilah dihentikan, demi mendidik MENTAL ZURIAT kita ke suatu BUDAYA IBADAT.

ps: aku ingin menjadi wanita yg taat pada suami.... Smile
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 1:48 pm

elok untuk bakal isteri2 aku baca nie..wakaka..

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 2:43 pm

Quote :
elok untuk bakal isteri2 aku baca nie..wakaka..

kekosongan hanya terbuka pada 4 calon terpilih sahaja...mmg pakar ss...xle nak kt apela...
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 2:54 pm

efairy wrote:
elok untuk bakal isteri2 aku baca nie..wakaka..

mmg bil air menggunung ni..wahahahaha!!! Laughing Laughing Laughing Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 2:55 pm

wahahaahahahahaha. wey, aku gurau2 je.. sorang da cukup la..

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 2:57 pm

efairy wrote:
wahahaahahahahaha. wey, aku gurau2 je.. sorang da cukup la..

xpe borr..ko mmg sgt kental..wahahahaha!!
Back to top Go down
noname
Moderator
Moderator


Posts : 55
Join date : 2009-10-02

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 3:12 pm

banyak sgt LETERnyer..tampo jer...kompom diam..kakakkaka...
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 3:14 pm

ganasnye ko acik...hehehehe.. <-- mesti dah kahwin ni hahahahaha
Back to top Go down
noname
Moderator
Moderator


Posts : 55
Join date : 2009-10-02

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 3:21 pm

dah pelempang pun bini aku..kakakkakakaa....banyak songeh sgt...tu la pasal...
Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 3:29 pm

hehehehe...acik yg pelik...isteri di lempang2..kat bahagian mana tu lempangan diterima....pilih yg lembut..biar tak sakit tangan tu...ekekkek....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
noname
Moderator
Moderator


Posts : 55
Join date : 2009-10-02

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 3:32 pm

ain...kat bahagian mana pun tangan aku dah tak ada deria sakit...hehehhe..
org pompuan nih tk leh bagi muker...kang lemak jadinyer..kekekkeke...lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...
Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 3:55 pm

kan baik lau diri istri dimanja2....lau ada lemak pon kat bahagian tertentu jer.....trima jerla lemak2 istri tu...x rugi pon....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
noname
Moderator
Moderator


Posts : 55
Join date : 2009-10-02

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:01 pm

kakakakkakakaaa!....kalau lemak kat situ tak per...lagi suka...kakkakaka!..tp kalau byk sgt lemak pun tak suka gak..kekkeke...lariiiiiiiiiiiiiii...
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:06 pm

lemak berkrim disukai ramai..

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:11 pm

ni topik masakan eh...nak sdap msak udang butter kena letak susu krimer cair....ok!
ada sape2 nak tanya lagi?
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:11 pm

efairy wrote:
lemak berkrim disukai ramai..

macam tau2 je wafi..hehehehehe..
Back to top Go down
noname
Moderator
Moderator


Posts : 55
Join date : 2009-10-02

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:16 pm

peiry pun suker lemak...kakakkakaka....apa kurangnyer king yang sentiasa mencari lemak...ahahahahaa...aku jugak yang suka aind punyer lemak...lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..
Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:21 pm

Quote :
peiry pun suker lemak...kakakkakaka....apa kurangnyer king yang sentiasa mencari lemak...ahahahahaa...aku jugak yang suka aind punyer lemak...lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

kali ni xle lari lagik..kiter kena bersemuka..hilangkan persoalan lemak ain bghn mana yg disuka.....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:21 pm

wahahahahaha..lawak tul la acik ni..
Back to top Go down
noname
Moderator
Moderator


Posts : 55
Join date : 2009-10-02

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:23 pm

ainD_Oracle wrote:
Quote :
peiry pun suker lemak...kakakkakaka....apa kurangnyer king yang sentiasa mencari lemak...ahahahahaa...aku jugak yang suka aind punyer lemak...lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

kali ni xle lari lagik..kiter kena bersemuka..hilangkan persoalan lemak ain bghn mana yg disuka.....

king...tolon...kenyataan aind nih yang wat aku ketaq lutut nih...isk..isk..dah tak leh nak lari dah cam nih...
aind...bleh gak nak bersemuka..beh gak lemak ko tu...kikikikikiki...x mo lari....
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:25 pm

xnak tolong ko acik..wahahahahaha!!! Laughing
Back to top Go down
noname
Moderator
Moderator


Posts : 55
Join date : 2009-10-02

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:29 pm

tak per king...aku rela tempuh dugaan aind....hehehhehee...
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 4:31 pm

aku x relaaaaaa...
Back to top Go down
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 6:40 pm

hahahahahaha ckp psal lemak2 lak isk2
kalo da lemak mcm syanie tu still nak gak ke?wakaaka
peiry msti nak kn
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 6:45 pm

dyla..lemak lain yg diorang maksudkan ni..hahahahahaha Laughing Laughing
Back to top Go down
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 6:48 pm

elehhhh
paham sgt lemak ape
tp kalo lemak situ da mcm syanie punya still nk ke ha ha ha
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 6:49 pm

erkk..klu camtu yg tu nampak ke tmpt nk masuk?? tongue
Back to top Go down
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Fri Oct 09, 2009 6:54 pm

wakakakakakaakkaakakakakakak
nk ckp lbh2 kang kna ban lak wakakakakaka
simpan dlm otak jela hahahahah
Back to top Go down
neofairy
Admin
Admin


Posts : 527
Join date : 2009-09-27
Age : 106
Location : Holy Land, Jurusalem

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Sat Oct 10, 2009 12:32 am

hahahaha. lemak apa korang ckp nie? aku xtahu ni.. explain la sket.

_________________

We Are Happy Family!

Back to top Go down
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Sat Oct 10, 2009 1:00 am

wakakakaak
tak tercapai akalmu lah fairy
budak bwh umur 20 tak leh tau
Back to top Go down
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Sat Oct 10, 2009 1:38 am

budak bawah 20 xleh tau..dah2 g tdo awal malam ni..wahahahahahaha!! Laughing
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Sat Oct 10, 2009 5:21 am

ish ish...
perlu ke aku masuk campur pasal lemak nih???
hmmmmmm....
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Sat Oct 10, 2009 7:41 am

omar..g tdo..ko jgn dengar citer2 cmni..ishh3...
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Sat Oct 10, 2009 3:32 pm

eh, aku dah 19 lah...
tapi 23hb 10 nie aku masuk 19 lah..
hehehe...
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
mysterious
Genin Senior
Genin Senior


Posts : 60
Join date : 2009-10-27

PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Wed Oct 28, 2009 11:09 am

affraid pale
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Hukum Isteri Meleteri Suami..   Today at 1:59 am

Back to top Go down
 
Hukum Isteri Meleteri Suami..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Info dan Tips :: Tips & Nasihat-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum