nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Bila Kesunyian Datang

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Bila Kesunyian Datang   Thu Oct 08, 2009 4:52 pm

Mungkin kita pernah merasakan kesunyian melanda sanubari.

Apabila ini terjadi, kita pasti merasa diri kita ini amat hampa, ada yang seakan hilang entah ke mana atau pergi mengembara jauh ke sana.

Hati merasa begitu terseksa sehingga di malam hari pun kita selalu terjaga. Bila hal itu terjadi tatkala kita merasa tidak seorang pun yang dapat memahami kita, tidak ada tempat untuk berkongsi cerita, berkongsi duka dan berkongsi rasa.

Hidup akan merasa semakin terseksa hingga tidak lagi bermakna.

Bila itu yang kita rasakan, mungkin ada yang selama ini kita lupakan. Bahawa ketika kita sedar dari mimpi dan termanggu dalam kesunyian, di saat itu sebenarnya Allah ada bersama kita.

DIA selalu memantau dan menemani kita dengan kasih sayang yang begitu dalam.
DIA akan selalu menemani tidur kita yang sepi dan menjaga diri kita yang lemah ini.

Namun, hal itu hanya akan terjadi bila kita mahu meyakini bahawa Allah itu benar adanya dan tentunya nama-Nya sudah termateri di hati kita.

Dengan kata lain, kita mahu mengimani dan mencintai-Nya dengan sepenuh jiwa.

Pernahkah kita menyedari hal ini? Allah telah memberikan kita begitu banyak nikmat dan anugerah kepada kita maka nikmat Allah yang mana lagi yang hendak kita dustakan?

Allah telah membuat hati yang muram menjadi tenang, yang suram menjadi bercahaya dan yang kerdil menjadi raksasa.

Sepertinya kita tidak boleh larut dalam kesedihan, kerana boleh jadi Allah menganugerahkan rasa sepi dalam hati kita untuk menguji betapa kuat cinta kita.

Sehingga dengan sepi itu kita mampu untuk lebih khusyuk untuk mendekati-Nya.

Rasulullah SAW bersabda,
“ Sesungguhnya orang mukmin itu adalah orang yang luar biasa, seluruh perkara dalam hidupnya adalah baik baginya. Ketika mendapat kemudahan ia bersyukur.Itu adalah baik baginya dan apabila ia ditimpa kesulitan maka dia bersabar dan itupun juga adalah baik baginya.”




Lagu "Allah Knows"

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Thu Oct 08, 2009 8:15 pm

terima kasih wan..mmg sedang kesunyian pon
Back to top Go down
Laksamana Sunan
Moderator
Moderator


Posts : 714
Join date : 2009-09-27
Age : 29
Location : dalam jasad manusia

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Thu Oct 08, 2009 9:41 pm

ya mr unknown...hidup ni x sunyi dr melakukan dosa... dosa2 menghinggap manusia ,umpama burung2 hering menghiggap makanan..jika x dihalau ,makin berkerumun...

_________________

MATI ITU PASTI.....HIDUP INSYAALLAH


Apabila hujan turun..
Melimpah lah air dari perbukitan
Aliran menujah ke batu
melekuk..
tanda waktu beralih
Seiring nyawa menghanyut usia
Sejalan nafas
melangkah ke hujung..


"....Awan..
Kalau dapat dicapai
maka saktilah hamba.."



Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Fri Oct 09, 2009 1:03 pm

mencari gembira kala sunyi datang bertandang....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Fri Oct 09, 2009 1:09 pm

aku tgh sunyi..
Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Fri Oct 09, 2009 1:32 pm

Quote :
aku tgh sunyi..


bila sunyi pasti ada si dia dtg menghibur....
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Fri Oct 09, 2009 1:35 pm

ainD_Oracle wrote:
Quote :
aku tgh sunyi..


bila sunyi pasti ada si dia dtg menghibur....

si dia tidak sihat...aku terasa sunyi sepi sekali..sangat hening..
Back to top Go down
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Fri Oct 09, 2009 2:19 pm

x pa laa bro si dia x sihat,,..
yg aku lagi laa..mungkin dia dah jumpa
orang lebih baik dari aku..
tetapi apa2 pon aku redha ngn apa yg terjadi..
...........
Back to top Go down
ainD_Wunan
Anbu Senior
Anbu Senior


Posts : 603
Join date : 2009-10-01
Age : 59
Location : umah atas tanah di planet bumi

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Fri Oct 09, 2009 2:23 pm

Quote :
x pa laa bro si dia x sihat,,..
yg aku lagi laa..mungkin dia dah jumpa
orang lebih baik dari aku..
tetapi apa2 pon aku redha ngn apa yg terjadi..

mungkin ada hikmah disebaliknya...Tuhan jadikan manusia berpasang2an...
janji Tuhan sudah past..yg baik tentunya dijodohkan dgn insan yg sebaik dgnnya....
..perbaikkan dri bla rs dri tidak baik agr lebih baik pd masa2 akan dtg... ceria selalu ok!
Back to top Go down
http://norezschan.blogspot.com
PiRaTe_KinG
Moderator
Moderator


Posts : 515
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Fri Oct 09, 2009 2:56 pm

~~++[mr.unknown]++~~ wrote:
x pa laa bro si dia x sihat,,..
yg aku lagi laa..mungkin dia dah jumpa
orang lebih baik dari aku..
tetapi apa2 pon aku redha ngn apa yg terjadi..
...........

sedih giler borr...huhuhuhu..xpe borr..bunga bukan sekuntum..
Back to top Go down
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Fri Oct 09, 2009 9:10 pm

broo..bunga bukan sebarang bunga bro,,..
bunga nie sukar untuk mendekati apatah lagi memiliki
hnya kumbang2 yg hebat sja mampu memiliknya..
tapi ianya menjadi pendoman untk diri nie..
bak kata orang tua2 sukat baju badan sendri
n kata orang zaman sekrang muka mcm penyamun nak
muka mcm artis hehehe..tapi x mengapa..ianya menjadi pendoman
untuk diri yg lemah ini...
Back to top Go down
mr. O
Anbu
Anbu


Posts : 266
Join date : 2009-09-28
Age : 26
Location : Consortium Blue Dream

PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Sat Oct 10, 2009 5:12 am

Huhuhu, kita senasib mr.unknown...
Back to top Go down
http://resurrectionoffaizan.blogspot.com/
Sponsored content




PostSubject: Re: Bila Kesunyian Datang   Today at 1:51 pm

Back to top Go down
 
Bila Kesunyian Datang
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Ikan-ikan Air Tawar Terbesar di Dunia
» cara menghilangkan hama siput..

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Info dan Tips :: Tips & Nasihat-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Forumotion.com