nostalgia ®
sila register untuk mendapatkan kepuasaan yang tiada tandingan...bersama nostalgia!!


Nostalgia Community 2009-2010 ®
 
HomeCalendarFAQRegisterLog in
Free Our Mind
Mari Bersama-sama Dalam Dalam Perjuangan Jihad Cyber
Free Our Mind Crew © 2009
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» org pro nak masuk
by just smile Thu Dec 13, 2012 12:42 pm

» How To hack Streamyx Account
by just smile Wed Dec 12, 2012 10:24 am

» IZ FIBER menyelesaikan masalah sembelit, berat badan dan perut buncit
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:28 pm

» 5 Pantang Larang & 6 Syarat Pemakanan Elak Obesiti
by intan az Sat Jan 29, 2011 7:26 pm

» Del Toro: Hari Pertamaku di Nostalgia Community! Sila beri tunjuk ajar...huhu!
by Ran Del Toro Thu Nov 18, 2010 7:17 am

» Internet Paling Laju Di Dunia!-40GBps
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sun Nov 14, 2010 10:48 pm

» mama jaapar is here nokss....
by Ran Del Toro Sat Sep 11, 2010 10:07 am

» Mari Berbalas Pantun
by unknow Sun Aug 08, 2010 11:06 pm

» SMS FREE (Untuk Celcom)
by unknow Sun Aug 08, 2010 10:24 pm

» mana sume org
by uosɹǝdpǝɹıdxǝ Sat Jul 10, 2010 5:05 pm

» Kalau terjumpa atau ternampak hantu, apa nak buat?
by noname Sun Apr 11, 2010 8:22 pm

» Berkumpul semula di Nostalgia...
by noname Sun Apr 11, 2010 8:19 pm

» Jin Takut Pada Minyak Wangi...??
by Laksamana Sunan Tue Mar 30, 2010 1:47 am

» Buzz That RapidShare Wait Limit
by mr. O Tue Mar 16, 2010 5:31 am

» salam 1 malaysia
by bridex Fri Mar 05, 2010 5:01 pm

» Duduk Lama Depan Komputer Boleh Bawa Maut.
by noname Mon Feb 08, 2010 11:22 pm

» diari korang
by Laksamana Sunan Sat Feb 06, 2010 11:40 pm

» Mozilla Firefox shortcut keys
by waja Tue Jan 19, 2010 11:33 am

» Cara2 mencantikan PC anda..
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

» Cara lajukan capaian internet
by Redline360 Wed Jan 13, 2010 10:35 pm

Who is online?
In total there are 3 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 3 Guests :: 1 Bot

None

Most users ever online was 322 on Sun Jan 17, 2010 11:19 pm

Share | 
 

 Assalamualaikum Ahli FOM Semua!

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Caliph An-Nur
Helper
Helper


Posts : 8
Join date : 2009-10-05

PostSubject: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Wed Oct 07, 2009 10:24 pm

Sementara menunggu laman web kita yang terbaru siap, ana ingin bersama-sam berkongsi satu hadis yang dilagukan sesuai dengan peredaran zaman hari ini. Sedikit sebanyak diharap ianya dapat menaikkan semangat para ahli FOM sekalian jika sekiranya semangat kalian telah luntur hari demi hari. Ambil pengajaran di atas isi hadis tersebut.

Hidup Bestweh!! Hidup FOM!!

AllahuAKHBAR!!!

Wassalam.


Versi Arab


_________________


Back to top Go down
http://caliphannur.blogspot.com/
Caliph An-Nur
Helper
Helper


Posts : 8
Join date : 2009-10-05

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Wed Oct 07, 2009 10:26 pm

Versi Arab beserta terjemahan hadis



_________________


Back to top Go down
http://caliphannur.blogspot.com/
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Wed Oct 07, 2009 10:54 pm

caliph apa pandangan caliph mengenai indonesia yg sudah ingin melancarkan perang terhadap malaysia?
Back to top Go down
Caliph An-Nur
Helper
Helper


Posts : 8
Join date : 2009-10-05

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Thu Oct 08, 2009 7:52 pm

Dyla,

Ana rasa ini kerja 'hidden hand' untuk melaga2 kan umat Islam. Namun Allah Maha Mengetahui. Sebaik-baiknya kita harus berdiam diri tanpa perlu perbesarkan isu ini kerana ia menggencatkan perjuangan untuk menyatukan umat Islam di Nusantara ini dan demikian lambatlah panji-panji timur akan muncul.

Wallahualam.

_________________


Back to top Go down
http://caliphannur.blogspot.com/
[???]
Owner
Owner


Posts : 355
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Thu Oct 08, 2009 8:43 pm

terima kasih caliph sedikit sebanyak dapat memberi kesedaran
kepada saya insan yg jahil ini
semoga allah sentiasa bersama kita dalam
berjihad ini..insyaallah
Back to top Go down
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Thu Oct 08, 2009 9:41 pm

jadi tindakan kita hanya cuma memerhati saja kah caliph?moga2 umat Islam tidak akan berpecah
Back to top Go down
Redline360
Helper
Helper


Posts : 119
Join date : 2009-10-07

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Thu Oct 08, 2009 11:12 pm

Caliph An-Nur wrote:
Dyla,

Ana rasa ini kerja 'hidden hand' untuk melaga2 kan umat Islam. Namun Allah Maha Mengetahui. Sebaik-baiknya kita harus berdiam diri tanpa perlu perbesarkan isu ini kerana ia menggencatkan perjuangan untuk menyatukan umat Islam di Nusantara ini dan demikian lambatlah panji-panji timur akan muncul.

Wallahualam.

ya betul tu caliph...
Back to top Go down
Caliph An-Nur
Helper
Helper


Posts : 8
Join date : 2009-10-05

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Fri Oct 09, 2009 1:08 am

Tiada gunanya menentang mereka selagi kita tidak diancam. Jika peperangan tercetus, maka ini akan menggembirakan pihak ketiga. Dan kebiasaannya siapakah 'orang' ketiga itu di dalam setiap pergaduhan? Iblis laknatullah.


Sebaiknya adalah muafakat, bawa berbincang secara musyawarah dan cari jalan penyelesaian. Mereka hanya menuntut apa yang mereka rasa adalah budaya keturunan mereka seperti batik, tarian dan dll. Mereka tidak bersalah dalam hal ini. Namun secara logiknya, adakah itu agenda yang diperjuangkan? mencetus peperangan hanya ingin menuntut budaya tersebut adalah hak mereka? kenapa baru sekarang sedangkan kita sudah menggunakan batik bertahun lamanya? ana 90% yakin ia adalah suatu propaganda yang sedang diatur untuk melaga-lagakan Islam di Nusantara.

Dan golongan inilah yang mentaliliti nya mudah untuk dikawal oleh media massa. Mereka golongan yang daif, sanggup berbuat apa sahaja untuk mencari sesuap nasi dan menyara keluarga. Secara logiknya lagi, siapakah yang bakal menanggung kos perjalanan mereka ke Malaysia dan menyediakan kelengkapan untuk berperang? Seperti Rothchild dan Rockefeller yang menyumbang kelengkapan untuk berperang bagi dua belah pihak pada suatu ketika dahulu. Fikir2kan lah. Jika tiada provokasi dari suatu pihak, jika tiada angin yang meniup, bisakan pohon itu bergoncang?

Mahukah kita diperalat seperti mereka? Sedangkan mereka bukan musuh yang nyata. Mereka adalah saudara serumpun kita. Tetapkan pendirian kita untuk menentang dan bersedia menghadapai tentera Dajjal. Itulah matlamat sebenar kita di akhir zaman ini. Dan untuk saudara-saudara Indonesia, kami bukanlah musuh anda, kami adalah teman anda di dalam barisan angkatan perang Panji-panji Hitam dari Timur!!

_________________


Back to top Go down
http://caliphannur.blogspot.com/
nilfaizal
Ninja 1
Ninja 1


Posts : 10
Join date : 2009-09-27
Age : 28

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Fri Oct 09, 2009 1:19 am

Sokong tu.. betul tu.. Bersatu je lah kita demi agama...
Back to top Go down
http://myspace.com/nilfaizal
cik dalyla
Helper
Helper


Posts : 387
Join date : 2009-09-27

PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Fri Oct 09, 2009 9:44 am

berdoalah supaya mereka semua sedar..mmg tak relevan lah nak perang hanya kerana budaya..lambat laun nnti mereka akan sedar jugak yg mereka diperalatkan
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Assalamualaikum Ahli FOM Semua!   Today at 3:19 am

Back to top Go down
 
Assalamualaikum Ahli FOM Semua!
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Jual Alat Aquarium & Biota Jaksel (sold)
» Halo semua, salam kenal

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
nostalgia ® :: Info dan Tips :: Agama-
Jump to:  
Free forum | © phpBB | Free forum support | Contact | Report an abuse | Free forum